חיפוש בלקסיקון
 
     
 
העדפה גלויה
 
 

לועזית: revealed preference
העדפה של מוצר או שירות על יסוד התנהגות או מעשה. מה שאנחנו רוצים נחשף על-ידי מה שאנחנו עושים, ולא על ידי מה שאנחנו אומרים. לכלכלנים יש שלוש גישות עיקריות לגיבוש מודל להשפעת שינויים במחיר או בהכנסה על הביקוש – העדפה גלויה היא אחת מהן (השתים האחרות הן: הגישה הקרדינלית והגישה האורדינלית). גישת העדפה הגלויה אומרת שכדי לגבש מודל ביקוש צריך רק להשוות החלטות צריכה של אנשים במצבי מחירים ו/או הכנסה שונים, ולהניח שהצרכנים עקביים בהחלטותיהם במרוצת זמן (כלומר: אם הם מעדיפים יין על פני בירה בתקופה אחת, הם ימשיכו להעדיף יין גם בתקופה הבאה).

 
 
לערך הבאלערך הקודם
אודות האגרון
רשימת תחומים
חיפוש
קישורים
מחשבונים
פרסם אצלנו
הערות לעורך
מה חדש
מאמרים וכתבות
מילון מעות

נבנה ע"י Click for details מנוע הקישור שלClick for details עולמות אפשריים בע"מ - השימוש בלקסיקון כפוך לתנאי השימוש בו
מתוך הלקסיקונים של איתן אבניאון © 2021